Proč mě serou řeči o naší generaci

16. července 2014 v 11:22 | Borůvka |  Myšlenkovník
V každé době si lidi stěžují a to hlavně na mládež, protože takhle by přece naše budoucnost neměla vypadat, fracci líní jsou to, nic jiného! A ačkoli je to tím pádem něco docela normálního, já si přesto jdu stěžovat na lidi, co si stěžují na mě.




__Jakmile totiž otevřete libovolnou diskuzi o dnešní době, můžete se vsadit, že dřív nebo později někdo vytáhne frázi "mladí dneska pořád jen sedí u počítače, strkají si jazyky do krku, a nebo se opíjejí někde v parku na lavičkách, to za mých let bychom si tohle nedovolili, nene!". Jistě že ne, vy? Ne, vy konkrétně jste přece byl ten nejvzornější člověk pod sluncem, co až do osmnácti chodil spát po večerníčku a sobotní večery trávil, co já vím, pečlivým přepisováním poznámek do sešitu a nebo čtením Vita Caroli, že?

__A samozřejmě, tak se - přirozeně - chovali i všichni vaši známí, na společných schůzkách jste pravděpodobně hráli piškvorky až do oblbnutí?

__Je mi šestnáct let a bydlela jsem jak ve velkém městě tak na vesnici, čili si dokážu docela přesně zprůměrovat chování mých vrstevníků v různých prostředích. A ne všichni trávíme své dny opíjením se do němoty, vykuřováním zobáku nebo zabíjením nepřátel ve střílečkách. Ne všechny holky chodí zmalované a s výstřihem až do rozkroku, ne všichni mluví jako dlaždiči.

__Chápu, že by někdo mohl použít argument jako "ale před sto lety byly děti vašeho věku pracovitější a pokornější, jak vyvrátíš tohle, hm?" - nevyvrátím. Chci ale, aby jste si uvědomili, že před sto lety byli pracovitější a pokornější všichni, nehledě na věk, lenost se zvyšuje rovnoměrně skrze všechny věkové kategorie úměrně k přibývání všech těch věcí, co nám mají ještě usnadnit život.

__A, podívejte, yolo a swag není nic, co nepřejde. Jsem si docela jistá, že předchozí generace měly něco obdobně stupidního, ale nakonec z toho vyrostly, stejně jako se to dříve nebo později stane té naší.

__Všichni si stěžují na škatulkování a na házení do jednoho pytle, a ještě navíc do pytle, kam teda jako rozhodně nepatřej!, ale jakmile se řekne slovo "mládež", najednou je všechno povoleno?

__Podívejte, žádný člověk není stejný a nevidím důvod, proč bychom se všichni měli slepě držet hesla "mládež je špatná a zkažená!". Protože není.

__Chápu, že tenhle článek nic nevyřeší a že většina blogového osazenstva je zhruba stejně stará jako já, ale měla jsem potřebu ventilovat.
 

28 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 surpan surpan | E-mail | Web | 16. července 2014 v 11:44 | Reagovat

Sice se už přehupuju svým věkem z mládí do starší generace, ale tohle škatulkování mě taky vždy štvalo. Nebo spíš mě štve pořád, ať je to házení chlapů do jednoho pytle, skupin lidí do jednoho pytle...každý je jiný. Co se týče ankety na kritiku, tak to je škoda mluvit. Čím větší blb člověk je, tím víc kritizuje ostatní. Nikdo není dokonalý a každý dělá chyby, ale nikdy se nemůže líbit každému to samé. Ale že se něco nelíbí mě, neznamená, že to je hned špatně.
Jinak dobře napsaný článek ;-)

2 hogreta hogreta | E-mail | Web | 16. července 2014 v 12:03 | Reagovat

"Každý umírá s pocitem, že ta nejlepší generace umře s ním."  :)
Názor, že "mládež je zkažená", panoval už za dob Pythagora. A očividně jsme ještě nevymřeli, tak to snad nebude tak horké:).

3 Matthias Matthias | E-mail | Web | 16. července 2014 v 12:31 | Reagovat

Palec nahoru :)

Vtipní jsou ti primitivní burani, co furt sedí u televize, pěstují si pivní pupek, zírají na fotbal a pak nadávají, jak mládež furt sedí u počítače :)

4 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 16. července 2014 v 12:38 | Reagovat

Tleskám. Ano. Přesně tak!

5 Čerf Čerf | E-mail | Web | 16. července 2014 v 12:49 | Reagovat

Nemyslím, že by to v některé dřívější době bylo jinak. Odsudek stejného typu se objevuje i v Tacitovi (Republika už nikdy nebude taková jako bývala, protože zkažená mládež k ní už dnes nemá žádnou úctu :-)). A taky si nemyslím, že se na tom principu něco zásadního změní do budoucna. A vždycky si vzpomenu na postesk Voskovce a Wericha: "Představte si, jak to jednou bude muset bejt strašný, když i my budeme říkat: To za našich mladejch let nebejvalo!"

6 Tai Todd Tai Todd | Web | 16. července 2014 v 12:49 | Reagovat

Každá mládež je zkažená a jakmile odroste, má tendence nadávat má tu nynější, ať už poslouchám otce nebo svou babičku, to co občas oni dělali se hravě vyrovná tomu, co dělají puberťáci dnes a kvůli čemu jsou podle starších zkažení. Takže se tomu spíš už směju, v každé generaci jsou jen jiné prostředky, jak být zmetek a část té zkažené mládeže, ale ta tu jinak byla a bude vždycky :D

7 Radfordová Radfordová | Web | 16. července 2014 v 12:56 | Reagovat

S tím se dá snad jenom souhlasit... Jen jsem docela zvědavá třeba na naši generaci, protože bych ráda slíbila, že to dělat nebudu, ale... bojím se, že rychle zapomínám :D :)

8 welcometonightmare welcometonightmare | 16. července 2014 v 13:24 | Reagovat

Lépe bych to neřekla :-) Opravdu mě naštve když každou chybu co udělám rodiče svedou na to,že je ,,dnešní mládež úplně vymatlaná a líná..."

9 MaddyHarry MaddyHarry | Web | 16. července 2014 v 13:36 | Reagovat

Já jsem ten typ člověka komu je 22 a nadává na svou vlastní generaci - ne dělám si z toho srandu. Ale souhlasím s tebou. Nemám rád řeči lidí co jen říkají, že dnešní generace sedí jen u toho počítače. Kdyby to měli oni tak je to to samé. A kdyby jsme to naopak neměli my, tak lítáme jako oni venku. Prostě mění se doba, technologie tak i chování lidí.

10 Sugr Sugr | Web | 16. července 2014 v 14:15 | Reagovat

No jo, to já zase znám generaci praprarodičů, kteří vysedávají víc u počítačů než ta generace vaše - nevěříš? Věř! Sedí u počítače furt, generace našich babiček! :-)

11 womm womm | E-mail | Web | 16. července 2014 v 14:32 | Reagovat

Názor, ktorému sa nedá nič vytknúť.
Jednoducho to je presne tak ako si Ty sama povedala.
Ja osobne mám 20 a taktiež si zanadávam. Je mi smutno keď vidím niektorých mladých ako márnia svoj potenciál a život. Lenže zase je to každého vec a ľudia z toho väčšinou ako hovoríš vyrastú.
Čo sa týka článku ako takého, zdalo sa mi že si sa nedovyjadrila v posl. dvoch odsekoch. Ale to je len mj dojem :D

12 Andrea Andrea | Web | 18. července 2014 v 14:47 | Reagovat

Máš můj naprostý souhlas. Neslyším to nějak často, ale slýchávám to. Nechápu, proč je třeba v tématu "dnešní mládež" házet lidi do jednoho pytle. Plno mladých je pracovitých, jsou šikovní, aktivní, ale hold co by, přeci jen někde tam uvnitř jsou všichni stejní! Ale jak píšeš, nebýt těch "zlepšováků" pro usnadnění života, lenost by se nešířila. Čím více moderních a život ulehčujících věcí, tím lenivější se lidé budou stávat.
Mně stačí vidět v teleshoppingu různé "zlepšováky", a já se nestačím divit, co všechno si lidi už chtějí ulehčit. Nedejbože aby museli ohnout hřbet pro papírek na zemi. Raději si pořídíme "robota" za 6 tisíc a budeme jej neustále zapínat do elektřiny kvůli papírkům.

13 Znovuzrozený Znovuzrozený | E-mail | Web | 20. července 2014 v 23:08 | Reagovat

I přes veškeré to stěžování na stěžování na naši generaci vidím, jak si naše generace za pár let bude stěžovat na tu mladší "Já ve vašem věku bojoval s medvědem a vy sedíte jen u těch svých matrixů a nevíte, co je to borovice!". Je to taková milá cyklická záležitost dokazující fakt, že si lidé musí na něco stěžovat a pořád se jim nelíbí, že ti druzí nejsou svým chováním začlenitelní do "normální společnosti" nebo zkrátka takoví, jací by je chtěli.

14 izuleasasetka izuleasasetka | E-mail | Web | 23. července 2014 v 10:22 | Reagovat

Zvláštní, babička s dědou mě a mým sourozencům neříkají, že mládež je zkažená, oni se zaměří jenom na nás tři a prohlásí něco ve smyslu: "No vy jste hrozný, všichni tři, jenom sedíte u toho počítače! Ani nechodíte ven!" a technická: tohle vůbec není pravda :D ale jo, je taky den kdy jsem jenom doma :D

15 Aurora Aurora | Web | 23. července 2014 v 10:35 | Reagovat

hej a hej, zatracená pravda.

16 Keiko Keiko | 23. července 2014 v 10:38 | Reagovat

Když mi bylo třeba třináct, tak mě štvalo, jak mě "dospěláci" považují za malou a blbou, nehledě na to, že když jsem si s někým psala po netu a on nevěděl můj věk, hádal mi třeba 18 O.o Ale myslím, že na "mladou generaci" se nadávalo vždycky, protože to, v čem byli vychováváni ti starší, se prostě za ta léta změnilo. To je krásně vidět třeba na filmu "Škola základ života!" To je film z roku 1938 a taky se tam najdou narážky na to, jak je mládež hrozná. To není výsada naší doby, takže si z toho nic nedělej ;-)

17 Nicolas Nicolas | Web | 23. července 2014 v 10:39 | Reagovat

Přesně, jak říkal Voskovec a Werich. A bude se to asi pořád opakovat.
Na jednu stranu mi přijde, že některé excesy tu nebývaly (např. zapalování bezdomovců), bylo méně dostupných drog (ale to bylo kvůli komunismu a malé kupní síle obyvatel) a nebyla massmédia, která by nám každou negativní věc sdělila 5 min poté, co se stala v Horní Dolní.

Na druhou stranu to naopak bylo v některých oblastech horší. Téměř nulová možnost teenagerů uplatnit své schopnosti a nápady v komerční praxi a vydělat si slušnější peníze jinak než vexlováním a u známých v masně, OaZ a podobné (myslím tím svoji komunistickou dobu).

Přidám své další klišé, které nesnáším:
1. Nejhorší je srážka s blbcem (taky tuším Voskovec a Werich). Akorát to V+W vůbec nedomysleli, když se takto srazí několik blbců navzájem a samozřejmě si všichni o těch druhých myslí, že ti DRUZÍ jsou ti blbci...
2. Pro jedno kvítí slunce nesvítí. Tohle když vám někdo řekne po rozchodu, tak je fakt blbec (a patří do té první kapitoly).
3. Nebuď smutná/ý, však si najdeš lepší/ho. Taky blbost na n-tou, kterou spousta lidí říká, aby utěšili své kamarády po rozchodu. Tohle vůbec nefunguje.

18 Keiko Keiko | 23. července 2014 v 10:39 | Reagovat

[16]: Pardon, mám problém s nadužíváním zájmen:)

19 wendy-chamberlain wendy-chamberlain | Web | 23. července 2014 v 10:54 | Reagovat

Prostě krásný člověk, není co dodat. Moc se ti to povedlo! :)

20 Marillee Marillee | E-mail | Web | 23. července 2014 v 10:55 | Reagovat

Tak v každé době byli nějakcí mladí, na které si všichni stěžovali. :D Jako co mi vypráví moji rodiče, co dělali v mém věku, tak fakt nechápu, jak o nás může někdo prohlásit, že my jsme nevychovaní. Dřív se dělalo víc průšvihů, teď jsme jen na tyhle rebelie moc líní.

21 Terka Terka | E-mail | Web | 23. července 2014 v 11:06 | Reagovat

Přesně, to škatulkování mê taky štve, copak si ti lidéuž nepamatují, jací byli oni v našem věku? Každá generace má něco podobně stupidního jako je ten swag a já jsem jen zvědavá, na co si v jejich věku budeme stěžovat my. :-D

22 rius-rine rius-rine | Web | 23. července 2014 v 11:14 | Reagovat

Máš pravdu. I když sama občas nadávám na dnešní - naší a mojí - generaci. Jednou sice z všech těch pakáren vyrosteme, tak proč se vzrušovat, ale někdy mám opravdu chuť rozběhnout se rovně proti zdi, když vidím nějaké vypatlance. -,-

Prarodičů se radši ani neptám, jací byli moji rodiče, když byli v mém věku. Možná lepší nevědět. :-D

23 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 23. července 2014 v 11:19 | Reagovat

To je klasický generační střet, který se odehrává po celou historii lidstva. Starší generace nadávají na nové generace a naopak. Staří nadávají na mladé, že jsou líní, divocí či nezodpovědní a mladí zase nadávají na staré, že jsou pomalí, nechápaví, nepružní nebo že jezdí pomalu v autech. Tak tomu vždycky bylo, je a bude. ;-)

24 Extasy Extasy | 23. července 2014 v 11:23 | Reagovat

Já byla hodný teenager, opravdu. A moje vrstevnice taky. Od koho se čekaly průšvihy, byli většinou kluci. Ano, jsem starší ročník, ale nenadávám na dnešní mládež, spíš na to, co ji kazí. Ale za to opravdu nemůžete.
Co mě osobně štve, je to, že nám dospělým nevěříte a nadáváte na nás stejně, jako my na vás. Vidět statusy - nenávidím svou mámu... až mi bude 18, tak vypadnu z domu, protože máma je blbá, ta prostě neví nic atd... to je to, co mě štve. Já jsem si jako mladá taky myslela svý, puberta je puberta, nikdo člověku v tomhle věku nerozumí, všichni jsou blbí a nemají pravdu, ale nechávala jsem si to pro sebe, protože tyhle řeči toho druhého dost bolí.
Co mladí dělají, je mi fuk, ale úcta k rodičům a vůbec ke starším by měla být stejná jako dřív.

25 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 23. července 2014 v 11:23 | Reagovat

[21]: Věř tomu, že si určitě něco najdete, na co bude možné si u těch "mladých" stěžovat. :D A vy to naopak budete schytávat od těch mladých, jací jste staří blbci. ;-)  :D

26 Smile Smile | Web | 23. července 2014 v 11:30 | Reagovat

Před padesáti lety bylo vše jinak, teď je vše jinak, a za padesát let bude taky všechno jinak. Jen to někteří z nás prostě nedokáží pochopit.
Chápu, některé chování dětí a mládeže je fakt hrozný, ale co to sakra má společnýho s těma, kteří jsou slušní? Ne každá holka je děvka, ne každý kluk je krypl.
Všichni stále slýcháme něco jako "To my za mých časů..." a podobné. No jistě, pracovali od rána, jenže jak se taky žilo? A kde všude jsou ještě rozdíly, že jo...
Máš ode mně palec nahoru, protože s tebou naprosto souhlasím. :)

27 Kane Kane | Web | 23. července 2014 v 11:33 | Reagovat

Jenže musíš uznat, že na těch řečech něco je. :) Je mi taky 16 a lidi, kteří mě obklopují jsou inteligentní, mají své záliby, vědí, co od života chtějí... Přesto je mi ale kolikrát opravdu smutno, když jdu po ulici a vidím ty holky, kluky... K tomuhle tématu mám hodně co říct, ale proč se unavovat? Akorát jsem pak naštvaná.

28 Em Zet Em Zet | Web | 23. července 2014 v 11:38 | Reagovat

Připomněla jsi mi toto excelentní video, kde o tom Naprostý Retard mluvil, v podstatě má úplně stejný názor jako ty, je to super video, podívejte se všichni - https://www.youtube.com/watch?v=OHAjqLFixjc :-)

29 Lúmenn Lúmenn | Web | 23. července 2014 v 11:54 | Reagovat

Vždycky si vzpomenu na povídku Václava Hraběte, která vznikla před více než šedesáti lety ale mohl by ji klidně napsat dnešní adolescent. Mládež se nemění, to jen generace stránou a stěžují si na ty mladší tak, jako si na ně jednou budeme stěžovat my:)

30 Lúmenn Lúmenn | Web | 23. července 2014 v 11:56 | Reagovat

[29]: kdyby tě zajímala přečíst si ji můžeš tady: http://lumenn.blog.cz/0912/vaclav-hrabe-horecka-cast-i-noc

31 Mirimë (Karolína Kahounová) Mirimë (Karolína Kahounová) | Web | 23. července 2014 v 12:00 | Reagovat

No konečně někdo, kdo má stejný názor jako já! Úplně mi mluvíš z duše! Vyjádřila jsi to naprosto přesně :).

Shrnování do jednoho pytle mi dost vadí, ať už všech žen, náctiletých nebo mužů atd... Je přece nesmysl, aby byli všichni stejní. Je mi 14 a znám hodně rozdílných lidí v mém věku. Upřímně v mém okolí není ani nikdo, kdo by se opíjel do němoty a neměl jiný koníček než vysedávání u Facebooku. Ale hodně lidí tvrdí, že všichni, kterým je -náct, nebo teenageři, jsou takoví.

Chápu, že každý má právo mít nějaký názor, ať si klidně myslí, že všichni jsme stejní, ať si o mně klidně myslí, že lžu, že nesnáším své rodiče, ať si klidně myslí, že mou jedinou starostí je najít si kluka, ať si klidně myslí, že mluvím strašně sprostě (já, taková slušňačka :D?)... ale přesto mi tohle vadit asi nepřestane, i za mé kamarády, kteří takoví prostě NEJSOU. Znáte všechny? Tak jak je můžete hodnotit :)?

Úžasný článek, palec nahoru! :)

32 Jess Jess | Web | 23. července 2014 v 12:02 | Reagovat

Wow :D
Konečně někdo, kdo má stejný názor! :D
Tenhle článek dám mámě , aby si ho přečetla, protože ty její kecy mě už vážně štvou a nevím co s tím :D

33 Mirimë (Karolína Kahounová) Mirimë (Karolína Kahounová) | Web | 23. července 2014 v 12:06 | Reagovat

[24]: Asi vám nemám co říkat, ale uvědomte si, že všichni teenageři prostě nejsou stejní... Já na dospělé nenadávám (je mi 14, takže teenager!), nemyslím si, že jsou všichni blbí, atd. a ani neznám člověka, který by na svůj FC psal, že nesnáší svoji mámu. Je to od něj opravdu hnusné, to přiznávám.
A když tohle vidíte u jednoho člověka, kterému je -teen, tak to neznamená, že to dělají všichni...
Myslím, že je nesmysl hodnotit všechny podlé té hrstky, kterou někdo zná :)
Když jste si v pubertě myslela, že jsou všichni blbí a nemají pravdu, tak to neznamená, že všichni v pubertě si mysleli to samé :) Nehodnoťte jen podle sebe :)

Toť můj názor :)

34 tez-in-mannheim tez-in-mannheim | 23. července 2014 v 12:32 | Reagovat

[33]: Podle toho co píšeš, ses asi do puberty ještě nedostala, protože to funguje tak, jak říká Extasy. Ty jsi nejchytřejší na světě a rodiče se tě snaží všemi možnými cestami připravit o život a totálně ztrapnit před ostatními.

---
Nemůžu si pomoci, ale článek mi přijde takový nedokončený.
Je zcela logické, že se na mladou generaci nadává, ale upřímně, mladá generace je s tou starou spokojená a chválí ji?

Starší lidé prostě mají víc odžito, více zkušeností a vědí, o čem je život. To se pak snaží těm mladším předat, jenomže ti si mnohdy radši nabijou hubu, než aby poslechli rady někoho staršího. Čili spíš, než by byla mladší generace zkažená, je blbá a nezkušená (a je svým způsobem horší, protože má ke zkoušení mnohem více prostředků, což ale není její vina).

Neznám nikoho, kdo by říkal frázi "za mých mladých let" a ačkoli všichni škatulkování tak hrozně nesnáší, dělají to všichni.

A věci se soudí podle průměru, je logické, že ne každý zapadne.
To je jako když se řekne, že 3.A je nejhorší tříd na škole, i když je tam Pepa, který je na celé škole nejlepší.

35 Alue Alue | 23. července 2014 v 12:40 | Reagovat

V době mé puberty byli zase všichni EMO a jak na to dospělí nadávali :) ... já Emo nebyla, přišlo mi to debilní, ale těžko říct, co je víc blbější... jestli být Emo, nebo mít Swag a žít Yolo. :D

36 Marillee Marillee | E-mail | Web | 23. července 2014 v 12:41 | Reagovat

[24]: Tohle má někdy za vinu i výchova "postaru". Totiž několik ran řemenem, které spraví špatné chování. Můj táta mého bratra bil celkem dost, ale mluvil o tom, jak mu to prospěje. Děda tátu vychovával stejně, takže se není čemu divit. Navíc dřív se víc makalo a od útlejšího věku, to dneska ne, takže brácha chytal kapky i za takovýhle prkotiny, i když je to inteligentní a pracovitý člověk. Pak se nedivím, že tátu nazýval ještě nedávno "fotr" a hledal jakoukoliv příležitost se odsud odstěhovat.
Ale máš pravdu. Takové ty pubertální kecy "nenávidím matku, je to kráva" jsou ve většině případů hrozný, protože je vypustí z huby rozmazlený fakan.
Pardon za můj slovník. :-)

37 Jitka Jitka | E-mail | Web | 23. července 2014 v 12:44 | Reagovat

[10]:JO,JO, MÁŠ PRAVDU, SEDÍM PRÁVĚ U POČÍTAČE A MĚLA BYCH VAŘIT. MOHLA BYCH BÝT BABIČKA SKORO VÁS VŠECH. JÓ,ČASY SE MĚNÍ...ALE NĚCO JE PŘECE JEN TROCHU JINAK, NEŽ BYLO DŘÍV. V DNEŠNÍ DOBĚ SE JAKSI VYTRÁCÍ ÚCTA KE STÁŘÍ A TO PLATÍ OBECNĚ. JAK NA PRACOVIŠTÍCH, STARŠÍ LIDI SE DNES ZAMĚSTNÁVAJÍ JEN OBTÍŽNĚ, TAK V BĚŽNÉM ŽIVOTĚ. PROTOŽE SE TADY S PŘÍCHODEM TOHO KAPITALIZMU PO ČESKU VYTVOŘIL KULT MLÁDÍ.TO SI NESTĚŽUJI, JÁ UŽ BYCH ANI ZAMĚSTNANÁ BÝT NECHTĚLA.JSEM TAK STARÁ, ŽE UŽ SI MŮŽU DĚLAT CO CHCI A VĚNOVAT SE SVÝM MNOHÝM KONÍČKŮM. MNĚ TŘEBA ZASE VADÍ, ŽE SE MLADÍ DÍVAJÍ PŘES PRSTY NA STARÉ LIDI.JAKOBY UŽ VŠICHNI MĚLI JÍT OBCHÁZET KREMATORIA A NECHODIT DO OBCHOĎÁKŮ, NEBO JEZDIT V ŠALINĚ. ALE PROTOŽE S TÍM NIC NENADĚLÁM, TAK TO NEŘEŠÍM. ;-)

38 Necromortis Necromortis | Web | 23. července 2014 v 13:13 | Reagovat

Dnešní mládež si často ani nemá proč svých rodičů vážit. Takže chápu, že někdo své rodiče nenávidí. Když kolikrát čtu, jak se rodiče ke svým dětem chovají i bezdůvodně, říkám si, proč taková kráva/takový kretén vůbec mají děti? On si to rodičovství každý představuje strašně easy, že je to snad jen jako převlíkat BabyBorn panenku, ale když se to dítě pak narodí, tak najednou jim dojde, že to tak easy není a málokdo to ustojí. Výsledkem jsou pak extrémně nervózní a hysterické maminy, jež na své hlučné ratolesti jen řvou a hysterčí. Potom ta mládež má být superskvělá, když se jim toho nedostalo od rodičů. On si každej myslí, že rodičovská péče je jen o tom, že dítě má postel, hračky, počítač a jídlo s oblečením, ale není to pravda. A apk to chování dětí a mládeže vypadá, jak vypadá. Jenže na sebe si nikdo stěžovat neumí, v tom je právě ta potíž. Nikdo neumí vidět svoje chyby, a že jich děláme.
Já osobně vím, že bych na to mít dítě neměla a taky, že bych to tomu děcku nemohla udělat, porodit ho do takového světa. Kdyby si to uvědomila každá tahle hystreka, bylo by na světě líp.

39 Ančísek Ančísek | Web | 23. července 2014 v 13:31 | Reagovat

Potřeba ventilovat se ukázala jako bezva nápad! Nemůžu jinak, než souhlasit. Naprosto přesně vyjádřeno. :) A taky věřím, že se to časem vsákne, ale najdeme si zase něco jiného na podobné kvalitní úrovni... :D

40 -MSW- -MSW- | Web | 23. července 2014 v 13:52 | Reagovat

Nie celkom s tebou súhlasím. Áno, dospeláci majú stale samé premúdre reči,lenže v niektorých ohľadoch im to nezazlievam.Napríklad samé tie správy v novinách kde tínedžer zabil svoju babku preto,lebo od nej chcel peniaze alebo rôzne prípady vandalizmu a výtržnosti mladých. Potom sa im ani nečudujem,prečo kritizujú našu generáciu. :-?

41 girlsbloger girlsbloger | 23. července 2014 v 14:16 | Reagovat

Sice je mi teprve 12 a souhlasím naprosto s tebou.Vždycky když na mě někdo tyto řečičky vyvalí tak mám chuť ho uškrtit a vyjet po něm.Už jsem si s těmito věcičkami vyléla srdíčko,ale teď mě napadá více věcí co říct.A na to že je mi 12 let tak už mi toho tolik lidé řekli o tom co píšeš a snažíš se vysvětlit v tomto článku.Lidé kteří nám toto říkají tak si myslí že jsou bezchybní?No to ani náhodou..Každý má své chyby.Každá generace má své chyby jako každý člověk.Generace před víc jak 40 lety měla své chyby jako každá.Tak proč nás tak kritizují?Každý z nás je jiný a tak proč nás hází do jednoho pytle?Když jsem řekla že chci si koupit nové kryty na mobil za své peníze a babička to slyšela tak po mě vyjela že nemůžu mít vše.Já jsem měla milimetr od toho abych babička neutrhla hlavu.Tak to je to co se tady já snažím vysvětlit :-)

42 clovek-hleda clovek-hleda | Web | 23. července 2014 v 14:52 | Reagovat

nadsázka za nadsázku. Škoda, když tomu pak lidé sami věří. Mně je 21 a podobně staré lidi slýchávám nadávat zas na ty mladší. Za nás to bylo vždycky lepší, ať to řekne kdokoliv z jakékoliv generace. Což moc asi nedává logiku. Ono když člověk prožil dětství, víceméně bezstarostné období života, v nějaké době, tak k tomu bude vždycky tíhnout a brát to za to lepší. Ale spíš kvůli tomu dětství, než kvalitě podmínek, řekla bych. Jako ten starší už nebude vnímat podobně jako ti, co vyrostou po něm zas v jiných podmínkách. Děti mají jiné vnímání, víc emoční, taky se v té době rozvíjejí a učí se porozumění světu. Jako starší již bude mít s čím srovnávat, protože se podmínky samozřejmě změní a zároveň se na tom odrazí, že jako dítě měl méně existenčních starostí (aspoň míň než v dospělosti. Ale nemyslím si, že by to děti taky neměly, tam to začíná a bude se to prohlubovat), takže v těch vzpomínkách to uvidí s tou emoční vazbou. Je to dobře vidět na hrách. Já jsem nikdy nehrála Prince of Persia, takže mě pak nudilo to sledovat. Ale takoví Lemmings jako jedna z prvních her, co jsem hrála, mě fascinovaly a bavily i teď. A dokážu si představit, že nebýt těch vzpomínek, tak si o to neopřu kolo. Taky to možná souvisí s tím, že se víc zracionální myšlení a člověk pak leccos prokoukne, co ho přiměje kritizovat, ale tato zkušenost se v podmínkách jeho dětství neprojeví, tudíž to bude vypadat bezchybně. Jako dítě si takové věci třeba neuvědomí, nebo ano, ale nebude mít zkušenosti zas z jiné doby a bude to brát víc za normální než špatné. Pravda, děti si uvědomí zas jiné. Nechci prostě tvrdit, že děti jsou nějak blbé, jen vnímají jinak a má to taky svůj význam.

43 D. V. Spudil D. V. Spudil | E-mail | Web | 23. července 2014 v 15:49 | Reagovat

Nechápu, co tenhle článek dělá na titulce o.O
Vylívání si zlosti uražené puberťačky?
Je celkem pravidlem, že každá generace je o něco horší než ta předchozí, nechápu potom, čemu se divíš, že o tom starší lidé mluví. Když mluvíš o průměru, ano, je to i na rozdílu pěti let vidět, mládež je zkaženější a zkaženější.

44 Nosferatu Psiren, NEblahé paměti Nosferatu Psiren, NEblahé paměti | E-mail | Web | 23. července 2014 v 15:50 | Reagovat

Je mi 22 a bohužel kolem sebe nejvíce vidím právě ty "fracky". Bydlím přes školní rok na domově mládeže pro studentky středních a vyšších škol a naprostá VĚTŠINA těch holek jsou dilinky, vypatlanky nebo namyšlené krávy. Jsou tam ale také "normální" holky.
Podle mého názoru záleží na výchově. Neříkám, že výchova musí být přísná, ale  když vidím ty holky a kluky na ulicích...myslím, že ideální řešení by byla vojna. Nejen pro kluky, ale i pro holky. Pořádek, disciplína, autority. Alespoň rok nebo dva.

45 Kate Kate | E-mail | Web | 23. července 2014 v 15:58 | Reagovat

Naprosto s tebou souhlasím. Všichni nejsou takoví, jako si starší myslí. Znám spoustu lidí, co se chodí každý den opijet do němoty, ale taky znám lidi mého věku, co si raději přečtou knížku. Každý jsme jiný a každý máme jiné "chutě". Jen to prostě většina lidí nedokáže pochopit. A pak nás strkají do jednoho pytle.
Ale jak píše slečna výš, mnohdy je to hodně o výchově.
Super článek!

46 avabetty avabetty | E-mail | Web | 23. července 2014 v 16:49 | Reagovat

Tohle je moc pěkný článek. Ale co naděláš se starejma babičkama, co mají na práci jen čumět z okna a sledovat své sousedy...

47 Dany Dany | E-mail | 23. července 2014 v 17:14 | Reagovat

Koho to neštve ?

Ps: myslím to pozitivně

48 Sarinka Sarinka | Web | 23. července 2014 v 17:50 | Reagovat

Ugh, toto naštve každého. :-)

49 Mirimë (Karolína Kahounová) Mirimë (Karolína Kahounová) | Web | 23. července 2014 v 17:58 | Reagovat

[34]:
Je nesmysl, že jsou všichni puberťáci stejní jenom kvůli tomu, že jsou v pubertě. Nemáte právo si určovat, jestli jsem v pubertě, byla jsem v pubertě nebo budu v pubertě jenom pro moje vnitřní prožívání a názory. Toť vše. Kdyby byli stejní všichni puberťáci, byli by například stejní všichni důchodci. (Udávám jen příklad!) Což je taky nesmysl. Hodně důchodců je aktivních, mají spousty koníčků, starají se o vnoučata, ale pak jsou taky důchodci, kteří jenom remcají, jak je život hrozný a leží doma u telky.

50 Loo Loo | Web | 23. července 2014 v 18:13 | Reagovat

Lidé jsou snad stvořeni ke stěžování si a to je úplně jedno na co. Některé kecy mě samozřejmě štvou, ale snažím se to překousnout a když už toho mám plné necky, tak to nahlas povím.
Já používám ve svých osmnácti věty typu: "Když jsem ještě byla malé štěně... Na stará kolena..." Je to docela sranda, ale nemyslím to špatně. Spíš že když já jsem byla malá, tak tolik věcí nebylo. Vím, že maminka mi z ciziny donesla jednu blbou pískací knížečku... Celkově, jak se zajdu jednou za uherský rok podívat do hračkářství, tak nestáčím lapat po dechu, co za nové hračky mají.
To, že si nevážíme rodičů není pravda. Samozřejmě existují rozmazlení frackové, kteří nadávají na své rodiče a nebojí se jim to říct do očí, ale ne všichni jsou takoví. Já si na svou maminku nemůžu stěžovat, protože mi dala všechno, co mohla. A že mladí neposlouchají starší... Ono to taky i bude tím, že ti rodiče vůbec se svými dětmi nemluví. Já jsem sice dostala pár rad, ale neberu to doslova. Každý vidí danou situaci jinak.
Kdybych měla mluvit o svém otci, tak ten by rozhodně cenu otec roku nevyhrál a to ani kdyby podplatil všechny rozhodčí. Najednou když jsem dospělá, tak má ohromnou chuť mě vychovávat. Díky, nechci.
Ono by to chtělo celkově toleranci a ne jenom aby starší respektovala mladší a naopak, ale hlavně aby se respektovali lidé v dané generaci. Vždyť to jenom slyším, jak ona se zas vyspala s dalším debilem, on zase chodí s tou a nabaluje tu, pak ti se zase zchlastali a poblili v parku a samozřejmě spousta nadávek na všechny, jak jsou všichni ču, ku, pi, ko... Tohle je asi to, co mi nejvíc vadí na naší a mladší generaci.

51 Amia Amia | Web | 23. července 2014 v 18:26 | Reagovat

Každá generace si stěžuje na tu další.
My mládežníci zase věčně nadáváme na důchodce, čímž si možná kompenzujem jejich nadávání na nás. Je to fajn :-D

52 Aly Aly | Web | 23. července 2014 v 18:32 | Reagovat

Máš úžasné argumenty. "Do osmnácti spát do večerníčku" atd. Je na tvém článku vidět, že jsi psala přímo od srdce. Je to boží a gratuluji k úspěchu tohoto článku. :)

53 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 23. července 2014 v 19:28 | Reagovat

Každý se někdy potřebuje ventilovat a blog je dobrým místem něco takového spáchat. Jsem zhruba ve tvém věku a musím říct, že jsem zažila perné chvilky za to, že patřím do škatulky "mládež". Sice je pravda, že ve svém věku číst Danteho, K. Manna, Dostoljevského či Tolstoje je trochu neobvyklé (a i když znám vrstevníky co čtou víc než Upíří deníky či Stmívání, to co čtu já, nečte nikdo). Ale mně to baví, strašně.
Jako každý mladý člověk má jisté ambice ze kterých jistojistě vyrostu a "nejlepší" je, že na to jsem chytaná a považována za nezkušenou husu. Nezkušená jistojistě jsem, ale nemyslím si, že jsem natvrdlá pubertální pipinka, kterou zajímá jen selfie na FB. V článku vystihuješ přesně, co to znamená být házen do jednoho pytle. Štve to a je to jeden z faktorů dospívání. Dospělí se mi občas smějou a kritizují mé chování, úchylku na roztomilé věci, lolitkovské věcičky (myšleno asíjský styl oblékání, ne stěžejní dílo V. Nabokova :-D"), ale na druhou stranu už jsem své příbuzné dávno předběhla ve čtení, ale říct jim to do očí nemůžu protože ta  nezkušená jsem já. Možná ta zkušenost je klíč ke kritice mládeže, klíč, který také uzamkl vzpomínky na mladí těm starším než jsme my ;-)

54 Zjev Zjev | Web | 23. července 2014 v 20:33 | Reagovat

Konečně někdo zformuloval moji myšlenku!

by Zjev

55 Janča Janča | E-mail | 23. července 2014 v 20:56 | Reagovat

Moc pěkný článek. Vždycky se snažím vymyslet jak to napsat a tobě se to povedlo fakt skvěle! Achjo, asi ti to ukradnu. :D (Vtip)

56 ♡ HeLLo ♡ ♡ HeLLo ♡ | Web | 23. července 2014 v 21:29 | Reagovat

skvěle napsaný článek! :oo naprosto s tebou souhlasím! :)

57 Misty. Misty. | Web | 23. července 2014 v 22:09 | Reagovat

Souhlasím, naprosto jsi to vystihla. (y)
Já zrovna přemýšlela, jakpak bude asi vypadat ta generace, na kterou si budeme stěžovat my. :D

58 Barlie Barlie | Web | 23. července 2014 v 22:42 | Reagovat

Rozhodně souhlasím, každá doba má své klady a zápory.

59 Naomi. ʕ•ᴥ•ʔ Naomi. ʕ•ᴥ•ʔ | Web | 23. července 2014 v 23:00 | Reagovat

OH MY GOD !! I JUST MUST GIVE YOU A HUG !!!
Konečně někdo napsal coo si myslí plno lidí ! :D I když je to jen článek myslím si že se nad tím plno lidi zamyslí :)

60 Nelogična Nelogična | E-mail | Web | 23. července 2014 v 23:22 | Reagovat

Přidávám se k souhlasícím. Však všechny ty generace před náma byly totáááálně svatý, to jen my můžeme za všechno zlo světa! Proto se taky vyhýbám diskuzím o dnešní mládeži...

61 LadaCroft LadaCroft | E-mail | Web | 24. července 2014 v 6:09 | Reagovat

Článek je fakt super! Nicméně i po přečtení si myslím svoje :D ! Je mi 20 a upřímně o 16tiletejch nemám špatné mínění. Spíš o mladších. Tak 10-13. Nějak mi přijde, že holky z toho po té šestnáctce tak nějak vyrostou a kluci přestanou dělat ty největší blbiny a začnou se o holky zajímat. Ale rozhodně mi přijde praštěné, aby třináctiletá holka byla zmalovaná, div na obličeji není víc černé než pleťové, nosila mega push-upky (ačkoliv co si budeme povídat - ony už mají co do toho!) a oblbovala nám starším naše vrstevníky, dokud se nedozvědí, kolik že to těm slečnám vůbec je :-)

62 petr-kubac petr-kubac | Web | 24. července 2014 v 7:39 | Reagovat

Mně teda bylo 16 v roce 1987 - a moc dobře  si pamatuju jak jsem v lyžařské bundě odnášel / kradl  hromadu skleniček z jídelny na gymplu abychom nemuseli nechávat "kolovat flašku" a mohli se ožrat rychleji.
Na druhé straně se mnohé věci změnily - třeba statečnost v roce 1897 vypadala dle hesla "rozbil jsem mu hubu" Takže jistě pochopíte že dnešní statečnost typu "napsal jsem mu ostrý koment na Facebook" vzbuzuje v nás starejch jenom úsměv.
Ale jinak buďte v klidu - taky jsem šokovanej, že říkám v dospělosti to, co jsem v 16 přísahal "že nikdy nebudu říkat" ;-)

63 jitka jitka | Web | 24. července 2014 v 19:56 | Reagovat

[46]:Myslím, že se hodně pleteš. Těm babičkám, které jak říkáš jen čumí z okna a sledují sousedy, už je všechno jedno. Většinou jsou staří a nemocní a kašlou na to, jaká je mládež, protože mají svých starostí dost. Jak vyjít s penzí, za co si koupit jídlo a za co léky.Sledovat cvrkot na ulici je možná jejich jediná zábava.

64 avabetty avabetty | E-mail | Web | 24. července 2014 v 22:06 | Reagovat

[63]: Nemyslela jsem to tak, jak jsi to pochopila ty. Jen že někteří sousedi jsou takové sondy, to pozoruji, když jdu po vesnici, kde bydlí mí prarodiče, hodně lidí se tak divně dívá, protože mě neznají

65 Jitka Jitka | E-mail | Web | 25. července 2014 v 8:00 | Reagovat

[34]: Moje mladší kolegyně vždycky říkala, když jsem se zlobila na své syny, že "nech je, každý si musí hubu nabít sám, jelikož některé zkušenosti jsou nepřenosné". To říkala, když moji kluci byli v pubertě a jejím klukům bylo 3 a 5 let. Později dělala to samé co já a pokoušela se na své dospívající syny předat své životní zkušenosti, leč marně. ;-)

66 Čerf Čerf | E-mail | Web | 26. července 2014 v 0:50 | Reagovat

[17]: To je, myslím, Werichova myšlenka, kterou kdysi obohatil pan Horníček, když správně dodával: "...ale hranice blbosti neprochází mezi lidmi, ale lidmi" :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama